not memberg

 

 

 

 

חדשות התנועה

חברים שלום,


הבחירות מאחורינו, ואולם כפי ששומעים מכל עבר, עודנו נתונים ללא כיוון ברור אליו מוביל אותנו השלטון הנבחר. תחושת הבלבול האופפת את המדינה היא אולי המשל הטוב ביותר למצב קיומנו. אין בכוונתי להביע עמדה ביחס למועמד (או מועמדת) שהיו ראויים לרשת את כס ראש הממשלה, אך פטור בלא כלום אי אפשר. אני רואה את תפקידנו כתנועה, דווקא בעת הזאת, להפנות את תשומת הלב הציבורית לסוגיות הבוערות שראוי שיעמדו במרכז סדר היום הפוליטי.


הגיעה השעה לליבון אמיתי ומעמיק של "סוגיות הליבה" הנוגעות לעיצוב דמותה היהודית של מדינת ישראל. ייתכן שקיימת עתה הזדמנות פז שלא תשוב בעתיד הקרוב, לעצב סדר יום אזרחי למדינת ישראל ולהעלות לקדמת סדר היום התמודדות עם סוגיות בתחום שירותי הדת – מדיניות הגיור, רישום נישואין וגירושין, הליכי קבורה וכו' – מצד אחד, ומן המצד האחר, בתחום החינוך והתרבות: עיצוב לימודי היהדות, מעמדם של החינוך הממלכתי והממלכתי-דתי ועוד. סוגיות אלה עומדות זה זמן בראש סדר העדיפויות של תנועתנו, ואנו נפעל ככל יכולתנו כדי להביא לפתרונן, ובכך לתרום את תרומתנו לשיפור פני החברה בישראל. לו יהי.


מאז צאת הגיליון האחרון המשיכה התנועה במרץ רב בעשייה. בתחום החינוך, הסערה סביב הערב שארגנו, ובו נבחנה מגמת ההתחרדות ב"בני עקיבא" – עדיין מהדהדת. בעקבות הערב התנועה פועלת בכמה מישורים כדי לדאוג ש"בני עקיבא", תנועת הנוער הדתית הגדולה בישראל, תוסיף לבטא את ערכי "תורה ועבודה". "נאמני תורה ועבודה" פועלת כדי לשלב ב"בני עקיבא" מחנכים ומנהיגים צעירים, המחויבים לחזון "תורה ועבודה". הנכם מוזמנים להיכנס למדור "דרושים" שבאתר התנועה ולהעביר הלאה את המסר שהמשך קיומו של החינוך ברוח הציונות הדתית הקלאסית תלוי בעיקר במידת מעורבותם של אנשינו בתחום החינוך.


נוסף לכך, זה שנים אין בנמצא חומר זמין, נגיש וברור אשר ישמש לבני הנוער והצעירים מקור לחיזוק תפיסותיהם בדבר ערכי תורה ועבודה. החומר הקיים כיום הנו ישן ואנכרוניסטי, הן מן ההיבטים התוכניים, והן מן ההיבטים המתודיים. כיום, המבקש "לכבוש" את לבם של בני הנעורים נדרש לחומר עיוני שונה, חדשני ויצירתי מבחינת התוכן והעיצוב, המחזק את ערכי "תורה ועבודה" ברוח המתאימה למאה ה-21. בעקבות זאת "נאמני תורה ועבודה" בשיתוף הקיבוץ הדתי פותחים במבצע כתיבת חוברות חינוך והדרכה חדשות, שישמשו את הדור הבא של מחנכי הציונות הדתית. פרסום מפורט על כך יובא בהמשך הגיליון וכן באתר התנועה.


בחודש האחרון החלה התנועה בפרויקט "סיירת החינוך" – יצירת קבוצת מנהיגות דתית של מחנכים צעירים. לאחר תהליך מיון נבחרו כעשרים מחנכים ומחנכות מובילים ברחבי הארץ, והם מקיימים מפגשים מלאי תוכן ודנים בעולם החינוך הדתי. קבוצה זו אמורה להנהיג ולהוביל את דור העתיד של החינוך.


גם מוקד "ועמך כולם צדיקים" ממשיך בפעילותו המבורכת. את המוקד הקמנו השנה לאחר שהצטברו אצלנו בשנה האחרונה פניות רבות בנושא בתי הספר הממלכתיים במסגרת פרויקט חיזוק הממ"ד ומיזם "נאמני תורה ועבודה אזוריים". תפקידו של המוקד להעלות למודעות אי-שוויון ואפליה, לקבץ פניות מהשטח, לתמוך בפונים ולטפל בתלונות באמצעים שונים: יצירת קשר עם הרשויות, עבודה משפטית ותקשורתית, עבודת לובי על שינוי חקיקה, ועוד. בחודש האחרון יזם המוקד, שמופעל על ידי שלומית רוז'יצקי, גיבוש של מאגר אנשי קשר רבים, אשר יעזרו להורים להירשם לממ"דים במקום לבתי ספר פרטיים או לבתי ספר "מסתגרים". אנו מזמינים את הציבור לפנות אלינו כדי לקבל עזרה או כדי לעזור בעצמם.


בתחום שירותי הדת אנו פועלים לקידום יוזמות שונות בסוגיות הגיור והמעמד האישי, ואף בסוגיית הליכי הקבורה. מידע נרחב על הפעילויות האלו יובא לידיעת חברי התנועה בחודשים הקרובים.


היערכות התנועה בתקופת הבחירות – תנועת נאמני תורה ועבודה, בעזרת פעיליה, עשתה מאמצים ציבוריים רבים לקראת הבחירות ולאחריהן. התנועה שיווקה בדרכים שונות לכל המפלגות את הצעותיה בעניין שירותי הדת ובעניין חיזוק בתי הספר הציבוריים. כעת התנועה מנסה להשפיע על חברי הכנסת החדשים בנושאים אלו. תנועתנו אינה נוקטת עמדה פוליטית, אלא מנסה להטמיע את רעיונותיה בקרב כל מפלגה – מימין ומשמאל – שתביע נכונות לעסוק בהם.


לסיום אני מבקש להודות בשם התנועה לקרן קלסטר על תרומתה הגדולה לפעילות "נאמני תורה ועבודה", ולברך אותה בברכת הצלחה עם עזיבתה את תפקידיה בתנועה.


בתפילה לבהירות ושפע טוב,


יונתן בן הראש