ילדנו זקוקים להיפגש עם תלמידים שונים לצורך למידה מאחרים, חיזוקם וחיסונם בתהליך בירור הזהות והחינוך.

אם ילדנו י/תתחנך במוסד בו מרבית חבריו יהיו דומים לו ושכמותו, הרי שבכך, לא רק חטאנו כלפי תלמידים אותם ריחקנו, אלא גם כלפיו.

ישנם בתי ספר אשר נוקטים בשיטות שונות ע"מ לסנן תלמידים באופן שאינו ראוי ואינו נכון.

אנו קוראים לכם, כהורים, לפקוח עין ולוודא שביתי הספר בהם לומדים ילדכם אכן קולטים את כלל מי שחפץ בחינוך דתי על גווניו ושכבותיו ואינם מציבים חסמים שונים כלפי אוכלוסיות שונות.

אנו מאמינים שחינוך אינטגרטיבי שבו התלמיד נחשף לתלמידים השונים ממנו, מחזק את זהותו של הילד ונותן לו כלים להתמודדות עתידית עם מציאות החיים.

עצרת התנועה שנערכה מול הכנסת ביום בו דנה ועדת החינוך של הכנסת בסוגיית הכנסת תלמידים יוצאי אתיופיה לבתי ספר פרטיים בפתח תקווה.

למידע על מיונים בחינוך העל- יסודי לחצו כאן!
למידע על מיונים בחינוך היסודי לחצו כאן!

כללו של דבר:

כל תלמיד הרוצה בחינוך דתי זכאי לקבלו.

בחינוך היסודי ובכניסה לגני הילדים לא ניתן לקיים שום תהליך מיון כמו ראיון קבלה.

כהורים שימו לב שרובם המוחלט של בתי הספר בחברה הדתית הינם במעמד "ממלכתי דתי" ואין להם שום דרך חוקית למיין תלמידים. הדבר כולל בתי ספר הנקראים "תורני", בתי הספר של רשת "נעם", ומרבית תלמודי התורה. כל אלה אינם פרטיים אלא ציבוריים!

בחינוך העל יסודי קיימים כללים שונים ומומלץ לקרוא בקישור שלמעלה או כאן.

יש לשים לב גם למנגנוני הדרה עקיפים כמו: תשלומי הורים ותקנוני בית ספר שעלולים להדיר גם אם לא במכוון.

לעולם פנו תחילה למנהל ולמורים. אם הדבר לא הועיל, פנו ל:

דוגמאות מהשטח ואמירות ערכיות

מתוך ערב השקת של גיליון דעות בנושא חינוך, למידע נוסף על "עושים ביתצפר" לחצו כאן 

עוד בנושא:

למה ממ"ד ישראלי?

מאת אביגיל בן ארי, רכזת קהילות בתנועת נאמני תורה ועבודה. פורסם בסרוגים, י"ב אדר ב' תשפ"ד. מערכת החינוך הציבורי במדינת ישראל מחויבת לתת מקום והזדמנות שווה (כמה שניתן) לכלל הילדים. במערכת הזו אין אפשרות לסנן תלמידים, והוא פתוח לכל גווני האוכלוסייה. גם במוסדות החמ"ד יש חובה לקבל את כלל האוכלוסייה המעוניינת בחינוך דתי לילדיה. היא […]

הבן לא התקבל לישיבה? כך נתקן את הדייסה שבישלנו / שמואל שטח

על מנת להביא לצמצום הפערים החברתיים ולנתינת מענה לכלל ילדי ישראל יש להקפיד כי לכל מוסד יסודי יתקבלו כל החפצים בחינוך דתי. הרישום יעשה באופן אוטומטי דרך עיריות, מועצות ומוסדות רשמיים

אינטגרציה ומעורבות/ אורית לסר

בשבוע שעבר התפרסם מעל גבי עיתון זה טור של ידידנו אלישיב רייכנר, באשר לפרס החמ"ד שניתן לבית הספר באשקלון, שעל אף היותו נפרד מגדרית הוא עדיין אינטגרטיבי מבחינה חברתית. אנו מצטרפים לברכות ושמחים על כל מוסד שלוקח אחריות על עם ישראל. ואולם, דווקא היוצאים מן הכלל מעידים לצערנו על הכלל.

מה אכפת לך? / אורית לסר, 12/2017

כשהייתי ילדה, היה יותר מדי אכפת לי. היה אכפת לי איך שהילדים בכיתה מתנהגים זה לזה, היה אכפת לי שכולם יתרמו כסף לקניית מתנה ליום הולדת של המחנכת, היה אכפת לי שכולם יבואו לבני עקיבא ויירשמו למסע, והיה אכפת לי שנזכה בתחרות הכיתה הכי מקושטת. תמיד דאגתי לעודד ולהלהיב את כולם, ועוד יותר דאגתי – כשלא כולם נרתמו למשימה או לרעיון. אימא שלי הייתה דואגת, שזה שובר את ליבה של הילדה הכול כך אכפתית שלה, ושיבוא יום והיא תתרסק אל מול המציאות שבה כל אחד בוחר את בחירותיו, ולא משיקולים חברתיים וכלליים.

למי יורד הגשם? אורית לסר, ראש תחום החינוך בתנועת נאמני תורה ועבודה / טבת התשע"ח

מראה הגשם הדופק על חלוני כעת, הוא אחד מהמראות משובבי הנפש והלב. סימן משמיים, אות וברכה מהיושב במרומים שרחמיו על כל יצוריו- כולל הדשא של השכן.

אני מנהלת דיאלוג קטן עם הבורא, ששלח אלינו את שפע המטר, ושואלת את עצמי- מה עשינו טוב שזכינו בגשם הטוב הזה? איזו זכות נפלה בחלקנו ועל אדמתנו? אינני מצופי הסתרים ואף לא מאלו המנסים להבין את האותות משמיים, פשוט משום שאין לנו, בני אנוש, היכולת והאפשרות להנדס את עולם הגמול והזכות ואף לא להבינו או להצדיקו… נותר לנו רק לנסות לשער או למצוא רמז בכתובים.  

המצטיינים השקטים / אורית לסר

בשבת הקרובה יפרסמו רשתות בתי הספר הדתיים שלל ברכות לבתי הספר שזכו בהצטיינות, אז בחרנו להבליט ולשבח את אותם בתי הספר שאין להם רשת, ואין מי שיתפאר בהישגיהם. הנה המצטיינים האינטגרטיביים, שזו ההזדמנות לציין ולהודות להם על תרומתם לחינוך הדתי:

חינוך אינו שוק עגבניות

האכיפה חלשה, אין גורם שמוכן לקחת סיכון פוליטי ואין מי שיבלום הורים או ראש מועצה נטולי ראיה מערכתית. וברגע שקם עוד מוסד חדש, מתחיל סחרור אזורי. זהו מבחנו של הציבור הדתי: האם ימשיך להיאנח ולאפשר עוד פיצולים ב"שיטת מצליח", או שייקח אחריות וילמד לומר "לא"!

בנט, ´וועדת ביטון´ זה טוב. האפליה האמיתית ממשיכה / דעה / שמואל שטח

שר החינוך נפתלי בנט ממשיך את מדיניות קודמיו ולא בולם את הסינון לבתי הספר. שמואל שטח קורא לו לעצור את הגזענות אחת ולתמיד

לא צריך טובות

אתחיל מהסוף: נתבקשתי לספר את סיפורם העצוב של נערים ונערות שסוננו ולא התקבלו למוסדות דתיים ממיינים. מכיוון שעונת הרישום עדיין לא החלה, הייתי צריך לחזור לאלה שפנו אלינו בשנה שעברה, למוקד שהתנועה מפעילה. התקשרתי למשפחה אותה ליוויתי, עת ניסתה (ונכשלה) להכניס את בנה לישיבה תיכונית הנחשבת למצויינת ויוקרתית. "מה שלום הילד?", שאלתי. ציפיתי לשמוע מהאב […]

עוד יחזרו: היזהרו בבני דתל"שים שמהם תצא תורה

 לעיתים רבות, ה"מכה בפטיש" בחזרה לעולם הדתי של הדתל"שים באה לידי ביטוי ברצון לרשום את הילד לחינוך ממלכתי דתי. אלא שהתקרבות זו מאיימת על ההורים הדתיים שאינם ששים לראות שבכיתה של בנם, ישנם ילדים עם מערכת חוקים אחרת מהבית. (דעה)שמואל שטח29.08.12