עם יד על הלב, הגרעינים התורניים לא יקבלו את מי ששונה מהם

הבעיה העמוקה והמהותית היא אחרת לגמרי: כיצד אתם בגרעין התורני מתייחסים לאחרים, חילונים ודתיים ואפילו תלמידי חכמים, שלא חושבים כמוכם לגבי תורה והיהדות? האם גם אותם תקבלו בזרועות פתוחות?

בניתם בית מדרש שמיועד להיות לדבריכם ה"לב" של חיי התורה בעיר, אך אסור למי שלא מקבל את ה"קו" להשתתף באותו בית מדרש כשווה בין שווים, ואסור להביע בו עמדה תורנית לא לפי ה"קו".

האם תושב כרמיאל שלא חושב לפי ה"קו" שלכם יכול להצטרף לגרעין בתור חבר מלא, יחד עם זכות הצבעה על דרכה של הגרעין ועל העומד בראשה? כלומר, האם הוא יכול להשפיע על הגרעין באופן אמיתי? או רק לבוא לפעילות ולקבל את מה שמציעים לו?

האם משפחה כרמיאלית שלא חושבת לפי ה"קו" יכול להזמין בחור ישיבה הביתה לסעודת שבת? (אוּפְּס, שכחתי הם לא אברכים). האם האברכים וחברי הגרעין משתדלים לפתוח את בתיהם באופן הדדי, כלומר לארח ולהתארח בתדירות ומתוך תחושה של קהילתיות, גם כלפי משפחות בעיר שלא מזדהות עם ה"קו" של בית המדרש?

הגרעינים התורניים מבריחים את המשפחות הדתיות

בכל ערי המרכז הייתה עזיבה של אוכלוסייה דתית ואולם, במקרים רבים, דווקא הגרעין שבא "להאיר" היה זה אשר האיץ את קצב העזיבה ומנע את חזרתם של מי שהצליחו כעת לממן מגורים בסמוך למקום העבודה. בסופו של יום, האוכלוסייה שיכולה להרשות לעצמה להשתקע לאורך זמן בערי המרכז היקרות הינה דווקא זו אשר נמנית עם החלק הפתוח יותר שבציונות הדתית. אנשים דתיים ויראי שמיים שרכשו השכלה כללית רחבה ומועסקים כרופאים, כאנשי הי-טק ובמקצועות חופשיים אחרים. הם, שמאמינים בצורך לחיות יחד בעיר מעורבת, לא ירצו לגור במקום שבו בית הספר מחנך לתוצר אחר, סגור יותר ומתבדל. על כן, מי שחפץ בהמשכיות הקהילות הדתיות של אזור המרכז, חייב לוודא שלאותה אוכלוסייה יהיה לאן לחזור.

יו"ר "נאמני תורה ועבודה": תגובת הרב אפרתי מונעת מפחד



http://www.kipa.co.il/now/48671.html 




"השקרים והעיוותים במאמרו של הרב ברוך אפרתי יוצרים תחושה שדבריו נובעים בעיקר מפחד ומבורות. כשאין מה לומר בויכוח, יש מי שמתחילים לצעוק". תהילה נחלון משיבה לרב אפרתי



12/06/2012


רבנים על נשף הסיום של התלמידים הדתיים: "דוחה ומצער"



http://www.kipa.co.il/family/175/48617.html 



חשיפת כיפה על יוזמת תלמידי התיכון הדתיים להפקת נשף סיום לימודים בו יחגגו "כמו חילונים", הכתה גלים במוסדות החינוך של הציונות הדתית. רב הישיבה התיכונית ממנה יצאו המארגנים: "כואב לי הלב"


 06/06/2012


מאמר- במקום להתלונן על הקצנה, לכו להעביר פעולה בבני עקיבא

אפרת גרבר-ארן קוראת למקטרים להתחיל להזיז את עצמם לסניפי "בני עקיבא" בערבי שבתות. שם, מול החניכים, אפשר באמת לחולל שינוי תפיסתי בקרב הנוער שלנו.   http://www.kipa.co.il/family/48494.html 

24/05/2012

בג"ץ: הבחירות לרבנות העיר פתח תקווה יתקיימו כמתוכנן



http://www.kipa.co.il/now/47670.html 


 



השופטים דחו את העתירות שביקשו לעצור את ההליך בטענה ל"דיל" בין סיעות ש"ס למפד"ל. עם זאת, בג"ץ מסר צו ביניים על תנאי, לפיו אם יתקיימו פגמים בהליך – בחירת המועמדים תבוטל


20/02/2012



הרב שרלו: הלוואי שנעסוק יותר בשמירת הלשון ופחות בשמירת נגיעה

http://www.kipa.co.il/now/47480.html 



ראש ישיבת פתח תקווה, הרב יובל שרלו, טען כי הסערה הציבורית סביב הדרת נשים היא "מלחמת תרבות שאיש לא מעוניין בה". לדבריו, "רוב הרבנים נורמאליים ולא עוסקים כל הזמן בענייני המיני"


 31/01/2012 


הסכנות שבמגמות החסידיות בציונות הדתית


http://www.kipa.co.il/jew/12/47449.html 


 


אחת המגמות הבולטות בציונות הדתית בשנים האחרונות היא התפשטות הכיוונים החסידיים בקרבה; בעולם לימוד התורה, ובעולם המנהגים, התפילות ותפיסות העולם. לתופעה זו יש כמובן צדדים חיוביים, ואולם, יש לה גם מחירים כבדי משקל. הרב אמנון בזק, מבקש להתריע על המחירים הללו, ולבחון את משמעותם ביחס לעולמה וערכיה של הציונות הדתית


29/01/2012



הרב בני לאו: חש ייאוש מהמוסד הממלכתי של בתי הדין


http://www.kipa.co.il/now/47320.html 


הרב לאו, שהתנגד בעבר להקמתה של מערכת אלטרנטיבית לבתי הדין הרבניים, טוען כעת כי המציאות מאלצת זאת. "לא ייתכן שאנשים שלא שותפים לממלכתיות הישראלית – שולטים בה"


15/01/2012


בג"ץ למדינה: מדוע רבני הערים לא יבחרו באופן שקוף יותר?



http://www.kipa.co.il/now/46404.html 


 


בתשובה לעתירה שהגישה תנועת "נאמני תורה ועבודה", הורה בג"ץ למדינה לנמק מדוע לא יעודכנו התקנות לבחירת רבני ערים "באופן שיבטיח בחירתם בדרך שקופה ושוויונית"


05/10/2011


הרב ביגמן: חובה הלכתית להישאר בטקסים הכוללים שירת נשים

לאור סערת שירת הנשים בצה"ל, פוסק ראש ישיבת מעלה גלבוע לתלמידיו: כבוד הבריות דוחה איסור דרבנן ועל כן יציאה מופגנת מאירוע שכולל שירת נשים – אסורה על פי ההלכה.
ישנה חובה הלכתית להישאר בטקסים הכוללים שירת נשים בצה"ל, זאת מפני שיציאה הפגנתית מהטקסים היא התנהגות שאיננה הולמת בני תורה והיא אסורה על פי ההלכה בשל פגיעתה בכבוד האדם – כך פוסק ראש ישיבת מעלה גלבוע, הרב דוד ביגמן, במכתב פנימי שהעביר לתלמידיו המשרתים בצה"ל.