not memberg

המקווה, שלו מוקדש הגיליון שלפניכם, הוא בראש ובראשונה מקום היטהרות. טהרה היא תהליך של התחדשות, של עזיבת הלכלוך הגופני והרוחני וצמיחה למעלה, אל עבר שיאים והישגים חדשים.

אחד הפרויקטים החשובים שהתנועה עוסקת בהם בשנים האחרונות מכוון ליעד דומה. אנו מנסים למשוך לתנועה – לרעיונותיה ולפעילות בה – את הדור הצעיר. בימים אלה אנו מסיימים עוד שנת פעילות מבורכת וגדושה כלפי הדור הצעיר – הסטודנטים שלנו. עשרות פעילויות, שיעורים, ערבי עיון ומפגשים נערכו בתאים הפזורים בשישה קמפוסים אוניברסיטאיים שונים בארץ. לפני כחודשיים אף קיימנו שבת צעירים שנתית ומוצלחת. זו ההזדמנות להודות למי שהרימה וריכזה את פעילות הצעירים בשנים האחרונות, אפרת גרבר ארן – מזל טוב להולדת בנה נטע-אור, ובהצלחה רבה בהמשך דרכה. אנחנו בטוחים שנפגוש בה שוב בהמשך הדרך. אנו מקבלים בברכת הצלחה את יערה וידמן-סמואל, שתרכז מעתה את פעילות הצעירים.

 

אנו ממשיכים לייצר שיח ציבורי משמעותי, ומשתמשים לצורך כך גם במדיה החברתית החדשה. אנו מזמינים את מי שנמצא בפייסבוק ועדיין לא עשה זאת, להגיע לדף התנועה, לעשות לו "לייק" ולהגדיר כי הוא מעוניין לקבל את כל עדכוני הדף שלנו. במקביל, אנו מזכירים לכם להוריד את אפליקציית 'יומי' לטלפון החכם, שבה תוכלו מדי יום לקרוא משנה יומית עם פירוש ספראי. יישר כוח למתנדב ארנון בן דב שמרכז את התכנים באפליקציה זו.

 

תנועת 'נאמני תורה ועבודה' דוגלת ביהדות אורתודוקסית פתוחה ומקבלת יותר – כזו הפונה לכלל ישראל, ומקרינה מסר של אהבת ישראל, צדק, שוויון, שלום ורעות, בהתאם לרעיון כי "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום". חזון זה, שהתנועה מקדמת מזה 35 שנה, משמעותי לרבים מאתנו, גם כאלו שאינם עדיין חברי התנועה. לאור העבודה המשמעותית וההישגים הרבים שנחלה התנועה בתקופה האחרונה, חשבנו כי זו עת רצון לתנועתנו לגדול ולעבות את שורותיה, בארץ ובחו"ל. לצורך כך אנו מקימים בימים אלו את חוג הידידים של תנועת 'נאמני תורה ועבודה'. החוג מיועד לסייע בהגברת המשקל הסגולי של התנועה בציבוריות הישראלית, אך גם לסייע בגיוס משאבים נדרשים מאוד לפעילות התנועה. החברים בחוג הידידים הם חברי התנועה, החדורים באמונה בחזון התנועה ובמטרותיה, ומוכנים לסייע במתן 'מחצית השקל', באופן של תרומה מינימלית בסך של 3,600 שקלים לשנה לכיסוי פעולות התנועה ובמיוחד לפנייתה לדור הצעיר, כפי שהזכרנו קודם. החוג יתכנס מדי שנה כדי לשמוע סקירות על הנעשה בתנועה, להציע צעדים בהתאם למטרות, ולשמש 'חוג חשיבה' אליו תוכל ההנהלה לפנות לקבלת חוות דעת על נושאים רלוונטיים שונים במידת הצורך.

 

כל מי שידבנו ליבו להצטרף לחוג הידידים מוזמן לפנות למשרדי התנועה. את החוג מרכז יוסף בן-הראש, חבר הנהלת התנועה, המשקיע מאמצים רבים לגיוס משאבים לתנועה, ועל כך תודתנו הרבה.

 

תודה רבה לכם על תמיכתכם בתנועה, ולהתראות בקרוב,

 

חנן מנדל

יו"ר תנועת נאמני תורה ועבודה