1)פתיחה – פעילות בזוגות: נבקש מהחניכים להתחלק לזוגות ונתן להם משימה. כל אחד בתורו צריך לספר לחניך שמולו סיפור לא טוב שקרה לו. החניך השני צריך רק להקשיב – ובסוף הסיפור לנסות לחשוב יחד עם החניך שסיפר, איזה נקודת אור יכולה להיות בסיפור? לצאת מהסיפור? נותנים זמן לחניך אחד לספר ולחניך השני להקשיב ולהגיב, ואז הופכים תפקידים.

2)דיון: נבקש מהחניכים לשתף במעגל הגדול של כל השבט (שבטים גדולים אפשר להתחלק לחבורות קטנות יותר לפי מספר המדריכים). איך היה להגיב לסיפור ולמצוא נקודות אור? זה היה קשה או קל? האם זה אפשרי בכל סיפור? מה דעתכם?

3)לימוד: נקרא בפרשת השבוע – בספר בראשית פרק לב ח-כא ובפרק לג א-ד. (בדף הפעולה המצורף למטה כלולים גם הפסוקים לנוחיותכם)

אפשר לראות שיעקב מתכונן לגרוע מכל כשהוא מבין שהוא ועשיו הולכים להיפגש. יעקב מכין טקטיקה לריכוך של עשיו, מתפלל לה', עושה כל מה שאפשר כדי להבטיח את שלמות משפחתו ורכושו ואז מגיע המפגש עם עשיו, שבפשט נראה שמסתיים בחיבה ולא באלימות.

יעקב נמצא בסיטואציה לא פשוטה אבל דבר אחד הוא כביכול לא לוקח בחשבון. את האפשרות שעשיו לא יפגע בו. שזה יהיה מפגש תמים וטוב בין 2 אחים שלא נפגשו הרבה זמן.

4)סיכום: מה המסר? אנחנו כחלק ממדינת ישראל עוברים אירועים לא פשוטים. זה טוב להכין את עצמנו כמה שאפשר לכל סיטואציה, לנסוך ביטחון -אבל מצד שני חשוב לשמור על מורל גבוה ועל אופטימיות. לזכור ולשנן את התרחישים החיוביים שיכולים להיות. מצד המלחמה אפשר להתפלל ולדמיין היום שאחרי המלחמה, שאנחנו מנצחים, והביטחון האישי חוזר אלינו. חשוב מאד, לצד כל התארגנות שמיועדת למלחמה, לזכור ולקוות שבסוף יהיה טוב.

שבת שלום ובשורות טובות מחדר השאלות!

לשאלות הערות ומחשבות על הפעולה – שלחו לנו הודעה באינסטגרם או בטיקטוק של חדר השאלות!

מוזמנים לשלוח לנו הודעה בוואטספ של חדר השאלות – לשאול שאלות ולדבר איתנו! אנחנו כאן בשבילכם. שלחו הודעה 02-3764999!