פנייה לישי: פעל למינוי דיינים מתונים

 

http://www.moreshet.co.il/web/news/news1.asp?x=55143&kategory=1100

 

תנועת 'נאמני תורה ועבודה' פנתה לשר אלי ישי, החבר בועדה למינוי דיינים, שיפעל למינוי דיינים מתונים מבית מדרשו של הרב עובדיה יוסף

 

24/05/2011
ביום שישי הקרוב תתכנס הועדה למינוי דיינים וככל הנראה תמנה שישה דיינים חדשים לבית הדין הרבני הגדול. כיום מכהנים בבית הדין הרבני הגדול ארבעה דיינים ועוד שלושה במינוי זמני, משמעות הדבר היא כי הבחירה הקרובה תשנה את פני בית הדין הגדול באופן מהותי. לאור זאת פנתה בשבוע שעבר תנועת נאמני תורה ועבודה ליו"ר ש"ס, השר אלי ישי, שחבר בוועדה למינוי דיינים, בדרישה לפעול למינוי דיינים מתונים מבית מדרשו של הרב עובדיה יוסף, ולא להיכנע למיעוט הליטאי בוועדה שמעוניין למנות דיינים המזוהים עם הפלג הקיצוני של הציבור הליטאי.
במכתב עליו חתום שמואל שטח, מנכ"ל נאמני תורה ועבודה, נכתב: " אנו פונים אליך בשם כלל ישראל, ומפצירים בך לפעול להחזיר את עטרת יהדות ספרד ליושנה וליישם את אדני היסוד עליהם קמה והושתתה תנועת ש"ס שאתה עומד בראשה".


במכתב מציין שטח כי " מפלגת ש"ס נוסדה ע"י הרב עובדיה יוסף ותלמידיו, קמה וגם ניצבה כדי להשתחרר מהפטרונות האשכנזית הליטאית המחמירה. מאות אלפי שומרי מסורת נענו לפניית הרב עובדיה יוסף והצביעו שוב ושוב לש"ס כדי להתיר את הציבור המסורתי מכבלי הקנאות הליטאית נוסח בית שמאי, ולכונן הנהגה ברוח בית הלל ועל פי משנתו של הרב עובדיה יוסף שכוח דהיתרא עדיף. לצערנו, מסתבר כי הכוח הפוליטי העצום שהוענק לכם לא רק שאינו מנוצל ליישום מטרות תנועתכם, אלא שבהנהגתך הוא משעבד את עצמו ומתמסר לאותו מיעוט חרדי בעל תפיסת בית שמאי".
התנועה קוראת לשר ישי להימנע מניסיון מינוי של דיינים בעלי מדיניות הלכתית חמורה "המתעמרת בגרי צדק אזרחים וצבאיים, נשים ומסורבות גט".
שטח מציין כי ישי בעצמו פועל למינוי אותם רבנים מחמירים ומזכיר לו במכתבו כי "הינך שליח ציבור והציבור ששלח אותך ואת חברך לממשלה ולכנסת והעניק לך ולחברך את כוחכם הפוליטי מצפה מכם לחזור לעצמכם ולפעול להחזיר את עטרת יהדות ספרד המתונה והסובלנית ליושנה, יחד עם הציונות הדתית ועם כלל ישראל".
המכתב מסתיים בבקשה לשר ישי: "לנצל את הרוב הציוני בוועדה, לשלב כוחות יחד עם חברי הועדה המתונים ולפעול למנויים של דיינים ברוח בית הלל הקשובים לצרכי הציבור ומייצגים נאמנה את ציבור הבוחרים של ש"ס, את הציבור הדתי בכלל ואת הערכים עליהם היא קמה".