תו"ע: לבלום השתלטות חרדית על בחירת הדיינים

 

 

בתנועת תורה ועבודה קוראים ליו"ר לשכת עורכי הדין שלא לבחור נציגים חרדים לועדה לבחירת דיינים ובכך למנוע כל סיכוי לאיזון בוועדה.
21/11/11, 07:14

שמעון כהן

מחר (שלישי) אמורה לבחור לשכת עורכי הדין, נציגים חדשים לוועדה למינוי דיינים. בעקבות דיווחים בתקשורת החרדית ולפיהם ככל הנראה תמנה לשכת עורכי הדין נציגים חרדים לוועדה. בעקבות הדיווחים פנתה תנועת 'תורה ועבודה' ליו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, בבקשה למנוע מהלך שכזה.

לטענתם "הועדה כיום נשלטת ע"י רוב חרדי כאשר ארבעה מתוך עשרת החברים בה משתייכים באופן אוטומטי לציבור החרדי. שני נציגי לשכת עורכי הדין הם התפקידים היחידים בהם יש אפשרות ריאלית לבחירת אישה ולבחירת אדם חילוני (מלבד יו"ר הועדה) וכך למעשה מהווים סוג של איזון בועדה".

אנשי התנועה מביעים חשש שאם אכן ייבחרו נציגים חרדים גם על ידי הלשכה "הדבר יוביל להשתלטות חרדית הרמטית על הועדה למיוני דיינים ומכאן הדרך קצרה למינוי דיינים חרדים בלבד, למניעת בחירת דיינים ציונים לבתי הדין הרבניים, ולאיבוד האמון הסופי של הציבור בהם".

במכתבם כותבים אנשי התנועה: "למותר לציין את חשיבות בחירתם של דיינים, היושבים בתוך עמם ומחויבים לכלל הציבור ולא רק למגזרים בעלי תפיסת עולם מחמירה. מאז כינון הועדה למינוי דיינים, שני נציגי לשכת עורכי הדין היוו את הסמן הממלכתי והציוני, שניסה לבלום את ההשתלטות החרדית על בתי הדין הרבניים. נציגי הלשכה שימשו כגורם מאזן בוועדה, שהרכבה מקנה מלכתחילה יתרון לחרדים, מכיוון שארבעה מקומות חסומים מראש בפני נשים וחילונים".
"מהלך שכזה", כותבים אנשי התנועה בהתייחסם לבחירת מועמדים חרדים, "במידה ואכן יצא לפועל, יהווה את כיבוש המעוז האחרון שנותר בוועדה למינוי דיינים ומכאן קצרה הדרך להשתלטות חרדית סופית על בתי הדין הרבניים".  

"אנו קוראים לך, ולכל חברי הנהלת לשכת עורכי הדין, להתעשת ולבחור במועמדים אשר ייצגו את כלל הציבור ויאזנו את הרכב הועדה. אם אכן תמנה לשכת עורכי הדין נציג מטעם המפלגות החרדיות, הרי שאתה נושא על כתפך את נפילתה הסופית של הועדה למינוי דיינים, לידי ידיים חרדיות, עם מיעוט ציוני וככל הנראה ללא ייצוג נשי כלל. אנו פונים אליך ברגע האחרון: האזן לשוועת העגונות ומסורבות הגט, ומנה אישה כנציגת הלשכה לוועדה למינוי דיינים!".