הרב אריה שטרן מועמד הציונות הדתית לרב העיר ירושלים

 

הרב שטרן ראש מכון הלכה ברורה וממייסדי תנועת "כולנו" לאיחור הציונות הדתית גבר בקול אחד על הרב כרמל והוא צפוי לקבל את תמיכתם של כל נציגי הציונות הדתית ושל ראש העיר ניר ברקת לתפקיד.

 

30/08/2009

בסוף השבוע האחרון התכנסו חברי פורום רבני הציונות הדתית בירושלים שהוקם במטרה לבחור מועמד מוסכם מטעם הציונות הדתית לתפקיד רב העיר ובחרו ברב אריה שטרן כמועמדם.

הרב אריה שטרן, בן 65 ואב לשבעה ילדים עודמ בראש מכון "הלכה ברורה" מזה שלושים שנים ומשמש כרב קהילת "חורב" קטמון בירושלים ונחשב לאחד המייסדים הבולטים של תנועת "כולנו" שהוקמה ערב הבחירות האחרונות במטקה להביא להקמת מסגרת פוליטית מאוחדת בציונות הדתית.

הרב שטרן הינו בוגר ישיבת היישוב החדש בת"א וישיבת מרכז הרב בירושלים והוא כיהן בעבר כראש ישיבת הדרום ברחובות וכר"מ בישיבת מרכז הרב.

לרב שטרן הצביעו 14 מתוך 33 הרבנים בנחרו לפורום אותו הקים ס. ראש העיר, דוד הדרי(מפד"ל) והוא גבר בקול אחד בלבד ע הרב יוסף כרמל.

ברב שטרן צפוי לתמוך גם ראש העיר ירושלים, ניר ברקת.

 

ראש העיר דוד הדרי אמר לאחר הבחירה כי:"זוהי בחירה ראויה וכי עכשיו החל המאבק הפוליטי האמיתי למינויו של הרב שטרן לכהונת הרב הראשי".

 

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר כי התנועה : "מברכת את הרב שטרן על בחירתו כמועמד הציונות הדתית לתפקיד רב העיר ירושלים ומקווה כי אכן יבחר לתפקיד רב העיר. התנועה מקווה כי במידה ויבחר, ישרת הרב שטרן את כלל הציבור הירושלמי ויהיה קשוב לכל המגזרים בעיר, חרדים דתיים וחילונים. על הרב שטרן לפעול למען גישור בין האוכלוסיות השונות בעיר לוייסע לשמור על אופייה המגוון והמיוחד של ירושלים כבירת העם היהודי".