בקרב הורים בחינוך הממלכתי דתי מקובל ליצור קשר בין הפרדה מגדרית בבית הספר לבין רמתו התורנית. אנו בנאמני תורה ועבודה מאמינים שעירוב מגדרי מסייע לחינוך הילדים לתורה ומצוות ונותן מענה דתי עמוק ומשמעותי לתלמידים בחינוכם לתורה. אנו רואים ערך רב בעירוב מגדרי ובנתינת מענה דתי ומחויב לתלמידים ולמשפחות הלומדות בבית הספר.

חובה לציין כי חינוכם של ילדינו לתורה ומצוות יבוא קודם כל בזכות האקלים הבית ספרי ואיכות ההוראה. כאשר חווית הילד מבית הספר הינה טובה, הרי שהוא ירצה ליישם את הערכים שלמד בו ולהיפך.

מעבר לכך, קיימות אפשרויות נוספות למתן מענה חינוכי תורני בתוך בית הספר:

  • דגש על נושא התפילה מבחינת ידע והיכרות והן מבחינת חווית התפילה. בכיתות ה-ו ניתן לצרף את התלמידים והתלמידות לתפילה במניין בקרבת בית הספר.
  • בית מדרש פרשת שבוע להורים וילדים המעוניינים בכך, בימי שישי בבוקר או באחד הערבים.
  • במסגרת שיעורי הבחירה או החוגים בבית הספר, לתת אפשרות של תגבור תורני, הכנה לחידון תנ"ך, חוג תהילים, חוג קריאה בתורה וכו'.
  • הוספת רעיונות אלה בתוך מסגרת צהרון.
  • שיח בנושאים דתיים.
  • למידת מקצועות שונים בעזרת שיח תורני. למשל, לימוד אנגלית באמצעות דפי פרשת שבוע באנגלית.
  • מבחנים וחידונים בנושא החגים. חידונים פומביים ופרסים למי שלמד היטב הלכה.
  • תחרויות לימוד משניות בע"פ. לימוד משניות עם מנגינה.
  • פעילות יצירה בית ספריות סביב נושאים תורניים, לדוגמא: בניית סוכות, חנוכיות, פמוטים.
  • מתן מענה נפרד לצרכים של הבנות והבנים. תוכנית בת מצווה לבנות ותוכניות העצמה. לבנים פעילות בנושא ציצית, ודברים נוספים.

Click here to add your own text