מתחתנים? הרב אריה שטרן בצעד מקל בירוקרטיה

 

הנחיה חדשה של רבה של ירושלים הרב אריה שטרן תקל על הנרשמים לנישואין בביורוקרטיה ותחסוך להם את ההגעה למרכז העיר ובזבוז יום עבודה.

כיום אדם המעוניין להירשם לנישואין, צריך להביא שני עדים למועצה הדתית בירושלים על מנת שיעידו כי מדובר ברווק. אלא שפעולה זאת מקשה על הנרשמים לנישואין להגיע למועצה הדתית בשל העובדה כי המועצה פתוחה רק בשעות העבודה ונמצאת במרכז העיר באזור עם קשיי חנייה מה שגורם למתחתנים ולחבריהם העדים לבטל יום עבודה ולהסתבך בתחבורה הציבורית בעיר.

במכתב ששיגר הרב שטרן למנהל מחלקת נישואין במועצה הדתית דוד בנינו והגיע לידי חדשות סרוגים עולה כי הרב מבקש "לעשות צעד שיקל על הנרשמים". על פי הצעתו של הרב שטרן עדי הרווקות יוכלו להגיע לרבני הקהילות הפזורים ברחבי השכונות בירושלים  ומוכרים על ידי רבנות ירושלים, וכך יוכלו להעיד על חברם. "כך יוכלו העדים להעיד בשעות נוחות להם ולא יצטרכו להגיע למרכז העיר ותועלת גדולה תצמח מן הקשר החיוני עם רבני קהילות אשר משוועים לשיתוף פעולה עם הרבנות" מסביר הרב.

עוד מציע הרב שטרן במכתבו כי המועצה הדתית המציעה לכל הנרשמים לנישואין את רבני הקהילות ורבני השכונות כעורכי נישואין, תציע להפגיש בינם ובין הזוגות, על מנת שיוצר קשר בין הזוגות לרבני הקהילות אשר יימשך לאחר מכן בכל סוגיות החיים.

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר בתגובה: "תנועת נאמני תורה ועבודה מברכת את השינוי בהליך נתינת עדות לזוגות הנרשמים לנישואין ברבנות שיזם רב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן. החיבור הדרוש בין רב לקהילתו הלך ופחת לצערנו במדינת ישראל עם השנים. המפגש של הזוגות הנישואים עם הביורוקרטיה של המועצה הדתית לא הוסיף ואף הזיק לחיבור ליהדות של הזוגות המעוניינים להתחתן. אנו שמחים על העברת הסמכות לרבני קהילות דבר העולה בקנה אחד עם המודל הקהילתי-דמוקרטי שהתנועה מקדמת בשנים האחרונות; רבני קהילות אשר יהיו מעורים בחיי הקהילה יוסיפו לשילוב הראוי והנדרש בין היהדות לחברה הישראלית."

כתוב ע"י צבי שיימן

הכתבה המקורית מופיעה באתר סרוגים