הורים בפ"ת: על אף הפשרה תהיה שביתה

 


פורום ההורים בבתי הספר הממלכתיים-דתיים הודיע כי אינו מקבל את הצעתו של ראש העירייה. מנהלי בתי הספר הגיעו לשימוע בעניינם


30/8/2009

 

הצעת הפשרה שהוצגה היום (א') על ידי ראש עיריית פתח תקווה ובתי הספר הפרטיים בנוגע לתלמידים האתיופים לא ממש מרשימה את השטח: פורום ההורים בבתי הספר הממלכתיים-דתיים הודיע כי למרות הצעת הפשרה אין שינוי במאבקם, וכי השביתה המתוכננת ליום שלישי עדיין בתוקף. בתוך כך, הופיעו מנהלי בתי הספר שבמוקד הסערה לשימוע בעניינם, למרות שהודיעו תחילה כי לא יגיעו.


תלמידים אתיופים. צילום ארכיון: ברקאי וולפסון"המאבק למניעת אפליית תלמידים עולים בפתח תקווה נמשך עד שתהיה קליטה שוויונית בכל בתי הספר בעיר", נמסר מהפורום.

מנהלי בתי הספר הפרטיים, שסירבו בתחילה לקלוט את התלמידים האתיופים, הגיעו אחר הצהריים לשימוע במשרד החינוך, למרות שטענו בעבר כי לא יעשו זאת והגדירו את השימוע כ"מכור".

הבוקר נפגשו ראשי בתי הספר הדתיים הפרטיים "דרכי נועם", "למרחב" ו"דעת מבינים", עם ח"כ ומנכ"לית משרד החינוך לשעבר רונית תירוש, בניסיון למצוא פתרון למשבר.

"על גזענות אין פשרה"
בהצעת הפשרה, אותה הציג ראש העירייה איציק אוחיון, כמאה תלמידים אתיופים שהגיעו בחודשים האחרונים לעיר ועדיין לא נמצאה להם מסגרת חינוכית, ישולבו בבתי הספר על פי החלוקה הבאה: 30 תלמידים ישולבו בשלושת בתי הספר הפרטיים כלפיהם הופנתה הטענה על גזענות, ואילו שאר התלמידים ילמדו בשאר בתי הספר בעיר – חלקם בתי ספר חרדיים והאחרים מהזרם הממלכתי-דתי.

בנוסף לפורום ההורים, גם מנכ"ל ארגון "טבקה – משפט וצדק ליוצאי אתיופיה", עו"ד יצחק דסה, תקף את הפשרה שהוצגה ואמר כי "מדובר בפשרה מבישה אשר רומסת כל זכות לחירות ושוויון במדינה. לא ייתכן שבתי ספר פרטיים ירמסו ברגל גסה את חוקי המדינה, ועיריית פתח תקווה תנהל משא ומתן על גבם וחשבונם של התלמידים".

"על גזענות אין פשרה", אמר מוקדם יותר היום הרב שי פירון, מנכ"ל תנועת "הכל חינוך", המלווה את המאבק בפתח תקווה. "בתי הספר שממומנים על ידי המדינה צריכים לפני הכל להודיע שהם נענים לאתגר קליטת העלייה, ואחר כך נדון על תוכניות חינוכיות הולמות".

מחר יתקיים דיון בנושא בוועדת החינוך של הכנסת. מחוץ לדיון תתקיים הפגנת מחאה שתערוך תנועת נאמני תורה ועבודה, הפועלת לחיזוק החינוך הציבורי. במשרד החינוך הודיעו כי ינקטו בכל הצעדים האפשריים על מנת שבתי הספר יקלטו את התלמידים. מדיניות מנכ"ל משרד החינוך, כפי שפורסמה במעריב, היא שבית ספר שלא יקלוט תלמידים עולים לא יקבל תקציבים.