מנהלי בתי הספר בפתח תקווה: "השימוע מכור"

 


בשלושת בתיה"ס שמסרבים לקלוט ילדים אתיופים דבקים בעמדתם לקראת השימוע שייערך היום במשרד החינוך. "התוצאות ידועות מראש"
30/8/2009

שעות ספורות לפני השימוע במשרד החינוך, אליו זומנו מנהלי שלושת בתי הספר הדתיים בפתח תקווה שמסרבים לקבל תלמידים עולי אתיופיה, אומרים הבוקר (א') נציגיהם כי עדיין לא החליטו האם יתייצבו לשימוע, ומוחים על כך שבתי הספר החרדיים לא זומנו גם הם.


הפגנת האתיופים בפתח תקווה צילום ארכיון: נאור רהבבניסיון אחרון לפתור את המשבר החינוכי בפתח תקווה, נפגשים בשעה זו ראשי בתי הספר הדתיים הפרטיים "דרכי נועם", "למרחב" ו"דעת מבינים", עם מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, ח"כ רונית תירוש.

בתי הספר מסרבים לקלוט לשורותיהם תלמידים אתיופים, אולם טוענים כי הרקע לסירובם הוא אי התאמה פדגוגית ולא גזענות. לטענתם, בין תלמידיהם נמצאים גם עולים מאתיופיה.

 

משרד החינוך: ננקוט בכל הצעדים
מנהלי בתי הספר עדיין לא החליטו אם להגיע לשימוע שאמור להתקיים אחר הצהריים אצל מנכ"ל משרד החינוך, אך עמדתם העקרונית היא כי מדובר בשימוע ש"תוצאותיו ידועות מראש" וכי אין זה הוגן שהם מזומנים לשימוע, בשעה שבתי הספר החרדיים אינם מזומנים גם הם.

במשרד החינוך הודיעו כי ינקטו בכל הצעדים האפשריים על מנת שבתי הספר יקלטו את התלמידים האתיופים. מדיניות מנכ"ל משרד החינוך, כפי שפורסמה במעריב, היא שבית ספר שלא יקלוט תלמידים עולים לא יקבל תקציבים.

ארגון בתי הספר הממלכתיים-דתיים בפתח תקווה מתכונן להשבתה של בתי הספר בעיר במחאה על התנהלות בתי הספר הפרטיים. בנוסף, מחר תתקיים הפגנת מחאה מול הכנסת שתערוך תנועת נאמני תורה ועבודה, הפועלת לחיזוק החינוך הציבורי.