מחאה בציונות הדתית בשל היתר להרוג גויים

 

http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/964/339.html

בעקבות חשיפת מעריב על הפצת ספר בחוגי ימין המתיר הריגת גויים וילדיהם אומרים בתנועת נאמני תורה ועבודה: "האיסור לא תרצח מאד ברור"

9/11/2009

מבוכה בציונות הדתית בעקבות החשיפה של רועי שרון במעריב ולפיה ספר הלכה חדש קובע מתי מותר להרוג "גויים". את הספר "תורת מלך" חיברו הרב יצחק שפירא, ראש ישיבת "עוד יוסף חי" שביישוב יצהר הסמוך לשכם, יחד עם רב אחר בישיבה, יוסי אליצור.
הרב יצחק שפירא צילום: פלאש 90

שמואל שטח, מנכ"ל תנועת "נאמני תורה ועבודה", המייצגת את הזרם הליברלי בציונות הדתית אמר בתגובה: "האיסור לא תרצח ברור ביותר וכולל בכוונה רק שתי מילים על-מנת שלא יהיה ניתן להסבירו אחרת בשם היהדות. דיון בשאלות מוסריות ואתיות העלולות לצוץ בשעת מלחמה , הינו עיסוק חשוב וראוי, אלא שחובה להדגיש בכל רגע ומתחת לכל שורה כי הסמכות לפעול נתונה אך ורק למדינה הפועלת לפי המוסר והחוק ובשום אופן לא ליחידים".

הרב חיים נבון אמר: "לא קראתי את הספר, ולכן לא אוכל להתייחס אליו. לגבי הנושא עצמו, ברור שבזמן מלחמה יש לעתים פגיעה סביבתית באזרחים. אך ברור גם שלפי מקורות ההלכה וערכי התורה אסור בשום אופן לרצוח באופן מכוון גוי חף מפשע. אם יש מי שמנסה לטשטש את חומרת האיסור לרצוח גוי, הוא עתיד ליתן את הדין על סילוף התורה וחילול השם".

ח"כ אורי אורבך ("הבית היהודי"): "אני מציע לרבנים כותבי הספר, שבמקום להתעמק בהיתרים להרוג גויים/ערבים, יתחילו לחשוב איך לחיות עם יהודים. זה נראה לי הרבה יותר דחוף ומועיל".

 

מותר להרוג "חוסמי דרך"
יצוין כי רבנים נוספים בציונות הדתית חשו כעס על עצם פרסום הספר, אולם בחרו שלא להשמיע את דעתם. אחד מהם אמר לnrg מעריב: "למרות שעל פי ההלכה יש מקרים בהם מותר לפגוע באזרחים בעת לחימה, עצם הדיון בעניין גורם נזק כבד".

יצוין כי בספר החדש המילים "ערבים" או "פלסטינים" אינן מוזכרות אפילו ברמז, והמחברים אף נזהרו שלא להתבטא מפורשות בעד נטילת חוק לידיים על ידי אדם פרטי. עם זאת הספר קבע כי גם בילדים מותר לפגוע, משום שהם "חוסמי דרך".

וכך כתבו הרבנים: "חוסמי דרך – תינוקות נמצאים פעמים רבות

במצב הזה. הם חוסמים את דרך ההצלה בנוכחותם והם עושים זאת באונס גמור. למרות זאת, מותר להורגם כי נוכחותם עוזרת לרציחה. יש סברא לפגוע בטף אם ברור שהם יגדלו להזיק לנו, ובמצב כזה הפגיעה תכוון דווקא אליהם, ולא רק תוך כדי פגיעה בגדולים". יצוין כי בפתח הספר יש המלצות מרבנים חשובים בזרם הימני-קיצוני של הציונות-הדתית, דוגמת הרב יצחק גינזבורג, הרב דב ליאור, הרב יעקב יוסף ועוד.