פעולה לשבת –בא – קדושה אני מבקש (פעולה לשבטים בוגרים/חב"ב)

1.פתיחה– משחק המלך אמר: בוחרים חניך אחד שברגע שהוא אומר "(שם שלו) +אמר" כל החניכים צריכים לעשות אחריו את מה שהוא אומר. אם הוא לא מקדים ואומר את השם שלו/אומר שם אחר לפני המילה "אמר" החניכים לא צריכים לעשות אחריו כלום. המטרה של החניך שהוא 'המלך' לבלבל את שאר החניכים. בנתיים במשחק אפשר לעשות הרבה דברים נחמדים ומצחיקים לשבט. לשיר מורלים של השבט, לפרגן לקומונרית במילים טובות, לעשות שוב מפקד, לשיר את המנון התנועה וכו'.

2.דיון נשאל את החניכים – האם המלך אמר – זה משחק שאפשר להמשיך איתו גם לדבר רציניים? נגיד היום- יום שבת. אם נגיד המלך אמר – היום יום ראשון – זה יהיה יום ראשון באמת??? החניכים יגידו שמן הסתם לא. אבל ננסה לאתגר את הדיון – ואם הייתם עכשיו באיזה אי בודד. ומישהו היה מגיע ואומר לכם שהיום יום ראשון, הייתם מאמינים לו כנראה, נכון? כנראה שהאמירה שלנו, ההחלטה שלנו הן חלק גדול ביצירת המציאות.

3.לימוד בפרשת השבוע אנו נתקלים במצווה הראשונה שבני ישראל מצטווים בה! מה היא המצווה הזאת? "הַחֹדֶשׁ הַזֶּה לָכֶם רֹאשׁ חֳדָשִׁים רִאשׁוֹן הוּא לָכֶם לְחָדְשֵׁי הַשָּׁנָה." (שמות, י"ב, ב) נשאל את החניכים מי יודע מה זאת המצווה הזאת? מה בעצם הצטוונו לעשות? אחרי שהחניכים עונים נספר להן שמדובר במצוות קידוש החודש- במצווה הזאת הצטוונו לראות מתי מולד הלבנה – להכריז על כך ולפיכך לחשב את הזמנים של ישראל. זה ממש חשוב כי ברגע שאנחנו מגדירים מתי ראש חודש אנחנו יודעים מתי לחגוג את החגים. נשאל את החניכים- למה זה כל כך משמעותי לדעתכם? ונענה: בעצם במצווה הזאת ישראל מתחילים לחשוב כעם – יש להם חגים משלהם, הם שונים- הם סופרים אחרת והזמן שלהם נראה אחרת.

ומה הכי יפה במצווה הזאת? שבעצם הקב"ה נותן לנו את הכוח לקדש את הזמנים. אנחנו מחילים את הקדושה על הזמן! לפי ההכרזה שלנו על ראש חודש יתקיים החג בזמן מסויים. עד כדי כך יש לאדם כוח ביצירת הקדושה.

4.נסכם- אלוהים נתן לנו המון כוח של יצירת קדושה בחיים שלנו. למרות שאנחנו רק בני אדם המעשים שלנו והדיבורים שלנו ממש יכולים ליצור מציאות של קדושה. מתוך ההבנה הזאת שיש לנו כוח לקדש במעשים שלנו – יש מקום לחשוב פעמיים על כל מילה שיוצאת לי מהפה וגם על המעשים שאני בוחרת לעשות. יש לי יכולת לשנות את המציאות – כמה אני באמת עושה את זה? נסיים בזה כשאלה למחשבה 😊

שבת שלום מחדר השאלות!

לשאלות הערות ומחשבות על הפעולה – שלחו לנו הודעה באינסטגרם או בטיקטוק של חדר השאלות!

יש לכם במקרה שאלה לא פתורה? על הפעולה, או בכלל? אנחנו כאן בשבילכם – גם בוואטספ!

שלחו הודעה 02-3764999!