לקריאת המאמר כפי שפורסם בסרוגים לחצו כאן

05.10.16 19:42  ג' בתשרי תשעז

בעקבות דבריו של הרב שלמה אבינר לסרוגים, לפיהם פקודת 'השירות המשותף' היא בבחינת יהרג ובל יעבור, יוצאים בארגון נאמני תורה ועבודה בהתקפה על מה שהם מכנים שיטת הפרוטקשן החרד"לי.

בנאמני תורה ועבודה מציינים את שורת המאבקים של אותם גורמים הן בהתבטאויות ולחצים נגד פקודת השירות המשותף, ובהצלחתם להוציא את הגופים החיצוניים המעבירים תכנים במסגרת קורסי פיקוד בהם מכון הרטמן המזוהה עם הרפורמים.

"אנו קוראים לצה"ל שלא להיכנע ללחצים, ומביעים חשש מכך שישנם ארגונים אשר מבקשים להשחיר את דמותו של הצבא.", אומרים בתנועה. "אנו תומכים במהלכים מאוזנים של צה"ל, שלוקחים בחשבון את כלל הערכים של מדינת ישראל, כפי שנעשה בפקודה החדשה הנוגעת לשירות המשותף, וכמו בהחלטה על הוצאת ענף תודעה יהודית מידי הרבנות לידי אכ"א והחלטות נוספות. ההחלטות צריכות לשקף את המגוון הרחב הקיים בחברה הישראלית ככל הניתן ולייצג את היהדות כולה ולא להפקידן בידיים של גורמים קיצוניים מבית מדרש מסוים."

את עיקר ההתקפה הם מפנים כלפי הרב אבינר שהתבטא לא אחת נגד שורת הרפורמות של צה"ל נגד החייל הדתי, ונגד ארגון צו-1 של הרב עמיחי אליהו שמסייע לחיילים שנפגעו בשל הקשחת הפקודות של המפקדים בנושאי דת: "לצערנו ישנם גורמים חרד"ליים אשר פועלים מול גופים ממלכתיים כמו צה״ל בצורה של "פרוטקשן". השיטה שלהם היא לנסות להכתיב לצה"ל את עמדתם הקיצונית ובמידה והיא לא מתקבלת -הם ״שורפים את המועדון״. ההשחרה שנעשית לאחרונה כאילו הצבא יוצר שמד רוחני, גוזז זקני חיילים ומאכילם טרפות, אינה אלא חלק מכך."

ישנן אמירות מקבילות התוקפות את צה"ל מן הצד השני, הטוענות שצה"ל נמצא בתהליך הקצנה דתית, גם הן גורמות לפגיעה בשירות המשותף ובחיילים הדתיים. על צה"ל להימנע מהשפעת הגורמים המנסים להתריס וליצור שסעים. האיזונים אותם מנסים ליצור, הם התשובה לכל הגורמים הקיצוניים".