אמנת ווצאפ לקהילת הורי ______תשפ"א
וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ
מאחר וכולנו, הורי התלמידים בכיתה __, רוצים להפוך לקהילה שבליבה ערבות הדדית, אנו מקבלים על עצמנו בשמחה את נהלי ההתנהלות הבאה בקבוצת הוואטסאפ שלנו.
* רלוונטיות – נעביר בקבוצה רק הודעות ומסרים הרלוונטיים לכל חבריה וקשורים ישירות או בעקיפין למה שמחבר אותנו כקבוצה – כיתה __. לא נעלה ספאם ופרסומות ודעות פוליטיות ונשתדל לא להציף את הקבוצה בהודעות רבות.
* שיח מכבד – נקפיד על תרבות דיבור ותקשורת מכבדת בה השיח משתדל להיות מחבר ולא מבקר, נובע מערבות הדדית ולא משיפוטיות.
* ערבות הדדית – אנו ננסה בקבוצה לסייע האחת לשניה והאחד לשני ולא לחנך זה את זו. נמנע מהערות עוקצניות כלפי החברות והחברים בקבוצה, כלפי צוות בית הספר וכלפי כל אדם.
* סובלנות – נגלה סובלנות והכלה כלפי התבטאויות חד-פעמיות שלא עומדות בכללים הנ"ל. נשתדל לא לתקוף אחת את השני ולהכיל את השונה בתוך הקבוצה.
* פרטיות – נשמור על פרטיות הילדים ונימנע מלהזכיר שמות פרטיים.
* בין אישי לציבורי – לא נהפוך עניין אישי לכיתתי אלא נקיים את השיח ברמה האישית.
* שעות הכתיבה – למעט הודעות דחופות נשתדל לכתוב רק בין השעות 07:30 ל 22:00.
במקרה של הפרת הכללים – בשלב ראשון תכתוב נציגה מהוועד למי שעבר על הכללים בפרטי ותבקשו לחדול מכך. באם הדבר לא ייפתר בהתכתבות תתקיים שיחה טלפונית. באם תוך כדי הניסיון לפתור את הבעיה ימשיכו ההודעות החורגות מהכללים – תיפסק הפעילות בקבוצה לזמן קצוב עד לפתרון הבעיה.
אנו מאמינים שנוכל לפתור כל בעיה באווירה טובה ולהפוך לקהילה תומכת ואוהבת.
בזאת באנו על החתום,
כל הורי כיתה __ החברות והחברים בקבוצת הוואטס-אפ הכיתתית.
נכתב ע"י ליאור טל

ניסוח אחר. תודה לליאור טל:

בקבוצת הוואטסאפ הכיתתית שלנו מקפידים תמיד על חמישה כללי יסוד – 

  1. נתייחס אחד לשני בצורה חברית ומכבדת. לא נעליב זה את זו, לא נחרים אף אחד ואף אחת, לא נוציא חבר/ה בכיתה מהקבוצה, לא נקלל או נשלח סטיקרים של קללות, לא נשמור ילדים בטלפון בכינויים מעליבים, ונשתדל לפרגן זו לזה. לא רבים בווטסאפ – אם מתפתח ריב פותרים אותו בטלפון בפרטי או במפגש פנים אל פנים 💜. 
  2. נשלח הודעות בקצב סביר ולא נציף את הקבוצה. זה אומר שאם כבר שלחתי הודעה בשעה זו, אתאפק ולא אשלח עוד אחת מיד אחריה. אם אני רוצה להגיד משהו לילד אחד או שניים – אכתוב להם בפרטי ולא בקבוצה. 
  3. יש שעות לפעילות ושעות שבהם הקבוצה שקטה. נכתוב או נשאיר הודעות קוליות בקבוצה רק אחרי שעות הלימודים ורק לפני שמונה בערב. 
  4. נשלח בקבוצה תמונות רק של עצמנו או של ילדים שהסכימו לכך מראש וכמובן רק בביגוד מלא. 
  5.  בקבוצה הכיתתית תמיד יהיה הורה תורן בתפקיד של מנהל/ת קבוצה. ההורה יוכל לסגור את הקבוצה לדיונים אם לא נשמור על הכללים או אם יקרה משהו חריג. נפגעת ממשהו בקבוצה? את/ה יכול/ה לפנות לאותו הורה או להורה שלך.