"מקום שליבו חפץ"

ב"ה עולם התורה הציוני דתי גדל ומתפתח משנה לשנה. ישנן מעל ל- 50 מדרשות שונות המיועדות לבוגרות י"ב, למשרתות בשירות הלאומי, לבנות המסיימות שירות לאומי וצבאי, ואף מסלולי שילוב לסטודנטיות הלומדות במכללות ובאוניברסיטאות.

בתווך, נמצאות בנות שמוצאות עצמן מבולבלות ומתקשות לקבל החלטה שחשובה כל כך לעולמן הרוחני.

כחלק מכלי העזר והמערך שיצרנו לעניין, ניסינו למפות את המדרשות  לפי שני צירים שחשובים, לדעתנו, בבחירת מדרשה. כמובן שישנם עוד מרכיבים רבים שראוי לחשוב עליהם כמו חיבור לרבנים/רבניות, גודל המוסד, מיקום, סוג המסלול וכדו'.

מיפוי זה לוקה בהכללה גסה ולא רגיש לכל הדגשים הקיימים ויחד עם זאת השתדלנו למקם כל מדרשה בהתאם לדגש המרכזי שעליו היא נשענת. נשמח לכל הערה והארה ובמידת הצורך נתקן ונשפר.

ציר מדרשה עם דגש "פתוח" – דגש "שמרני"

הציבור הדתי לאומי מגוון בדעותיו ומחזיק בתפיסות שונות לגבי סוגיות ערכיות שונות. בהכללה גסה ניתן לומר שישנו צד המחזיק בתפיסה יותר שמרנית וצד המחזיק בתפיסה יותר פתוחה, כשרוב הציבור מצוי במקום כלשהו על הרצף. הנושאים העיקריים העומדים למחלוקת ובאים יותר לידי ביטוי בתפיסת עולמן של המדרשות הציונית הם: יחס לתרבות הישראלית, תפקיד הרב, יחס לחברה מעורבת ופמיניזם, שילוב של אקדמיה ותורה, וכו'.

ציר מדרשה עם "תוכנית לימוד מלאה"- "תוכנית לימוד חלקית"

בכל מדרשה ישנו היקף זמן לימודי אחר. ניסינו לחלק את המדרשות לפי זמן הלימוד במשך היום. כאשר במדרשות מסוימות לומדות הבנות "תכנית לימוד מלאה", שהיא מתבססת על לימודים מהבוקר עד הערב במשך כל השבוע. וישנם מדרשות אחרות שבמסגרת התוכנית שלהן, הלימודים מתקיימים רק בחלק מהיום ובימים מסוימים במהלך השבוע. "תוכנית לימוד חלקית", מאפשרת שילוב בין לימודי המדרשה, לבין לימודים אקדמאיים, עבודה, והשירות הלאומי.

  • כל נקודה על הציר, היא מדרשה קיימת ופעילה נכון להיום. עבור מדרשות שיש להן אתר אינטרנט – לחיצה על הנקודה, תקשר אותך ישירות לאתר. במידה ואין קישור- לא מצאנו אתר אינטרנט פעיל למדרשה. נשמח לעדכונים- ראו קישור למטה.

1

עין הנציב

2

מכינת לפידות

3

מכינת צהלי

4

באר אשדוד

5

באר ירוחם

6

מגדל עוז

7

מדרשת לינדנבאום- ירושלים

8

לוד-שלוחה של לינדבאום

9

נשמת

10

הרובע

11

מדרשת מעיין

12

המדרשה בבר אילן

13

מדרשת שובה

14

מעון

15

גבעת וושינגטון

16

טהר

17

טהר עילית

18

שירת חברון

19

בת ציון

20

מדרשת דניאלי

21

מכון אורה

22

יפו

23

יצהר

24

מתת

25

מתן

26

מעמקים

27

מבראשית

28

מודיעין

29

זוהר

30

תאיר

31

תהלליה

32

עורי עכו

33

רמת השרון

34

מדרשת בינת

35

שילת

36

בת חן

37

הדר חיפה

38

אביב

39

אהבה ואמונה

40

שירת ירושלים

41

שילוב בלב

42

אגוז

43

שושנת אביב

44

תאירי

45

יעלה

46

תכלת

47

אוריה

48

נוב

49

מדרשת תל חי

50

מדרשת טל

51

מדרשת נטע

52

אתנחתא- המדרשה בבר אילן

53

דרישה

54

אמונה בארי פרדס חנה

הדרך הטובה ביותר להתרשם מהתאמתה של המדרשה אליך, היא לשהות בה מספר ימים ולחוות באופן ישיר את צורת הלימוד, סגנון לימודי המחשבה, אופי התלמידות, החיבור לר"מים/רבניות וכד'.