נאמני תורה ועבודה: כיתות נפרדות – בריחה

 

בתנועת נאמני תורה ועבודה מתנגדים ליוזמה של עמותת "בית מדרש ישיבתי" להקמת כיתות נפרדות לגברים ונשים באקדמיה.

שמואל שטח, מנכ"ל התנועה, מספר כי כיום הם מפעילים תאים בכל הקמפוסים אשר מטרתם לחזק את הסטודנטים הדתיים "המעורבים עם הבריות", מתוך מחויבות להלכה וערכי הצניעות.

"אנחנו חיים בחברה מעורבת, יש פיתויים, יש יצרים וצריכים להתמודד", אומר שטח לערוץ 7. "אם יוצרים מסגרת נפרדת דוחים את ההתמודדות למקומות אחרים ששם זה עלול להתעורר, הרי מקומות העבודה הם מעורבים ושם הבעיה גדולה יותר כי זה כבר אנשים נשואים, באוניברסיטה אדרבא יכול לצאת שידוך וזה לא כזה נורא".

לדבריו, חברה נפרדת אינה קדושה יותר מזו המעורבת. "גם בחברות הנפרדות, כשיש הפרדה בין נשים לגברים, באופן מעשי בעולם המודרני אין יכולת לחסום את היצר, זה קיים בכל מקום. אז במקום להתמודד יוצרים חסמים טכניים אבל הבעיות עוברות למקום אחר, אני לא חושב שבחברות החרדיות יש קדושה גדולה יותר מבחברה המעורבת".

"כמו בכל מציאות בה אנו חיים, סטודנטים הלומדים בקמפוס כללי ומעורב אכן עלולים להיסחף, להתפרק מכללי ההלכה ולאבד את זהותם הדתית. הדרך למניעת שחיקה תורנית באה ע"י בניית עולם רוחני אשר ידע להתמודד עם ספקות, ביקורת ושגרה ואינו מבוסס על תמימות בלבד. מעבר לכך, על האדם ליצור לעצמו גבולות ברורים ועוגנים הלכתיים אשר יחזקו אותו בהתמודדות החברתית".

לדברי שטח, מסלול אקדמי נפרד, גם אם הוא לגיטימי ומותר לאדם לבקש הפרדה מגדרית. מהווה "בריחה מהמציאות והסטת ההתמודדות ואתגרי הצניעות למקומות אחרים. בניית חומות מסוג זה אינה אפשרית במציאות העכשווית, בה האדם הדתי חשוף לתרבות גשמית בדרכים ובמקומות רבים, גם באלו הנחשבים לכאורה כצנועים.

"בשלב כלשהו צריך שעולמו הרוחני של האדם יהיה בשל על-מנת להתמודד עם העולם ולשם כך עלינו לפעול למען חיזוק מערכות החינוך שלנו כבתי חינוך להתמודדות, כבר מגיל הגן".

 

כתוב ע"י בני טוקר

הכתבה המקורית מופיעה באתר ערוץ 7