תנועת נאמני תורה ועבודה בעתירה דחופה לבג"צ, למתן צו על תנאי וצו ביניים ובקשה לדיון דחוף בעתירה:

לבטל את החלטת ועדת הבחירות לרב העיר חדרה המאשרת את מועמדותו של הרב ישראל מאיר ביטון לכהונת רב העיר חדרה, על אף שעברו, מעשיו – חלקם גובלים על פניהם בפלילים

תנועת נאמני תורה ועבודה הגישה ב2/12/20 עתירה דחופה לבג"צ, למתן צו על תנאי וצו ביניים ובקשה לדיון דחוף בעתירה, בנושא אישור מועמדותו של הרב ישראל מאיר ביטון לתפקיד רב העיר חדרה, על אף שעברו ומעשיו – שחלקם גובלים על פניהם בפלילים ובניסיון להונאה וכפי שקבע בעבר בית המשפט, "אינם הולמים אופיו של רב בישראל" בכלל ורב עיר בפרט.
יצוין, כי הבחירות לרב העיר חדרה נקבעו בהתראה קצרה ביותר, ליום ראשון הקרוב, 6.12.20.
בנוסף, מבקשת תנועת נאמני תורה ועבודה כי יקבע בית המשפט כי לנוכח הפגמים הרבים שבהם ניגע הליך הבחירה, מכף רגל ועד ראש, ובהם החלטות שנתקבלו בהיעדר תשתית עובדתית הולמת, תוך הפעלת לחצים פסולים, שיקולים זרים ופסולים, וקבלת החלטות בלתי סבירות בעליל, יש להתחיל את כל הליך הבחירה מחדש ולדחות את מועד הבחירות כמו גם לדחות את הליכי הבחירות לרב העיר חדרה – וכל שכן בחירת רב העיר – עד אשר תיבחר, בזמן הקרוב, מועצה דתית נבחרת ולא ממונה לעיר, ועד אשר יושלם הרכב הגוף הבוחר.
כמו כן, מבקשת נאמני תורה ועבודה לדחות את בחירת רב העיר חדרה, שבה יש כיום רב מכהן, ולקיימן רק לאחר שיתקיימו בחירות בערים מרכזיות וגדולות פי כמה, דוגמת תל אביב וחיפה, שבהן אין כיום כלל רב מכהן.

בג"צ נתן למשיבים זמן להגיש את תגובתם לעתירה עד למחר בשעות הצהרים.

את תנועת נאמני תורה ועבודה מייצג בא כוחה, עו"ד אביעד הכהן.

תני פרנק, ראש תחום דת ומדינה בתנועת נאמני תורה ועבודה: ״כבר ב-2017 נאלצנו לעתור בעניין ואז עוכבו הבחירות על ידי בית המשפט. צר לנו על שהלקח לא נלמד והליך בחירת רב עיר ממשיך להתנהל באופן שכזה ואנו נאלצים לעתור שוב. בחירות לרב עיר חייבות להיות שקופות ותקינות יותר מכל הליך בחירה אחר. התנהלות מהסוג הזה רק מגבירה את חילול השם״.

עו"ד הכהן מסר כי: "התנהלות ההליכים לבחירת רב העיר חדרה מבזה הן את תורת ישראל ונושאי דגלה והן את ההליכים הדמוקרטיים במדינת ישראל. על רב שייבחר בדרך נלוזה מעין זו ניתן לומר ׳וסלחת לעווננו כי רב הוא׳״.