הקדמה: עם השנים יום האהבה הפך להיות יום של חלוקת בובות דובי ולבבות, שירים רומנטיים ואולי זמן ליציאה משותפת…. אבל מאחוריי כל "החיצוניות" הזו, מה היא אהבה אמיתית שכדאי שתהיה לנו בחיים??

מהלך הפעולה:

1.נפתח את הפעולה במשחק שירה – מחלקים את החניכים לשתי קבוצות, כל קבוצה בתורה צריכה למצוא שיר עם המילה "אהבה" (אפשר גם בהטיות השונות). הקבוצה הראשונה שלא מוצאת תוך 10 שניות שיר עם המילה "אהבה" נפסלת – והקבוצה השניה מנצחת!

מהמשחק אפשר לראות כמה אהבה היא חלק מרכזי בחיים של בני האדם – היא מופיעה כמעט בכל שיר!

2.שיח- נשאל את החניכים שלנו- מה זאת "אהבה" לדעתכם? מה האהבה הכי "נעלה" ומדוע? אפשר להדפיס או לכתוב כרטיסיות של כל מיני זוגות אנשים שיש ביניהם אהבה –  בעל ואישה, אמא וילד, זוג חברים/חברות, שני אחים, מורה ותלמיד, מדריך וחניך. מה אהבה אמורה לגרום לנו להרגיש? האם זה רק עניין של "כיף" והפגת בדידות, או שיש באהבה משהו שהוא יותר מזה?

3.נלמד את דף המקורות שמצ"ב כנספח 1 כתשובה לשאלות אותן שאלנו.

4.סיכום – יום האהבה הוא הזדמנות להסתכל אל מערכות היחסים שיש לנו בחיים. איזו מערכת יחסים, מלבד הנאה רגעית או כיף, גורמת לי גם רצון להיות טוב יותר בחיים שלי? גורמת לי לעשות עוד טוב בחיים שלי? חברות שאני מרגיש שגורמת לי להשתפר כל הזמן, שמעלה אותי? אהבה כזו שווה וצריך לחגוג, בהוקרה, השקעה וברצון להמשיך ולהגדילה.

שבת שלום, והמשך קיץ שמח ומלא אהבה!