הקדמה: השבת נדבר יחד על החזרה לשגרה. מה עושים עם האור של החגים? איך לא שוכחים את כל החוויות שצברנו עם הכניסה לשגרה השוחקת? איך הופכים את השגרה שלנו למשמעותית?

מהלך הפעולה:

1.נפתח את הפעולה במשחק:

המשחק הפעם יתמקד ביכולת של החניכים לשנן ולזכור – נשב בחדר שיש בו מרחב ריק. נבקש חניכ/ה מתנדב/ת. נקח 4 'מכשולים' (מכשול יכול להיות בקבוק או בגודל של בקבוק שאפשר להעמיד על הרצפה) ונעמיד אותם בנקודות שונות בחדר. נבקש מהחניך המתנדב לזכור טוב איפה המכשולים, ואז נשים לו מטפחת על הראש ונסגור לו את העיניים – והוא יצטרך לעבור מצד אחד של החדר לצד השני בלי להיתקע ב"מכשולים". מי שיצליח לעבור את החדר בלי להתקע במכשולים יקבל מכם פרס קטן (יכול להיות ופל/טופי/גומי מה שיש לכם להביא ????) ואפשר לתת לכמה חניכים לנסות וכל פעם לשנות את המיקום של המכשולים. נסכם את המשחק: מי שהצליח לשנן טוב את המיקום של המכשולים בזכרונו – לבטח הצליח ללכת מקצה לקצה בחדר בהצלחה רבה. תכף נראה איך הנקודה הזו מתחברת לשאר הנקודות בפעולה.

2.שיח- הפעם אנחנו רוצים לדבר עם החניכים על היכולת לאסוף רגעים מיוחדים מהחגים – ולשמור אותם בתוך השגרה שלנו. נבקש מהם לבחור ולספר על רגע אחד מתוך החגים שהיה משמעותי מבחינתם – רגע עם המשפחה, רגע בתפילה, רגע עם החברים – רגע אחד שהם יכולים לספר עליו.

מכאן ננסה לדבר על התקופה הקרובה. נכנסים לשגרת חורף- לימודים, חוגים, מבחנים וכו'. השגרה מביאה איתה קושי, והרבה התרכזות פנימה כל אחד עם עצמו. אבל אנחנו רוצים לא לשכוח את ההתעלות של החגים. את הרגעים הטובים שהחגים הביאו איתם, ואת הביחד עם המשפחה, הקהילה והסביבה. איך עושים את זה? עם השאלה הזו נעבור ללימוד.

3.נלמד את דף המקורות שמצ"ב כנספח 1, שימשיך ויעמיק את הרעיון עליו דיברנו במשחק ובשיח. ישנם 2 מקורות, לא מסובכים מדיי אבל גם לא קלים מדיי – אפשר להתחיל עם המקור הראשון ואם יש זמן וכוח להמשיך גם למקור השני.

4.סיכום –רגעים משמעותיים שהיו לנו בתקופת החגים, של התחדשות וקרבה – משפחתית ורוחנית – לא חייבים להשאר בחגים. היכולת שלנו לקחת את הרגעים האלו, לשנן אותם עמוק וליצור כאלו גם בשגרה- הם שיאפשרו לנו להפוך את השגרה לחיה, את החורף לזמן של שפע ולא של תרדמה רוחנית. מה שצריך לפעמים זה "בכל דרכיך דעהו". מה שקיבלנו בחגים, הכלי והאפשרות להתרכז בדברים טובים ומצמיחים, מזמן אותנו למצוא אותו גם בין המבחנים, העבודות והשגרה השוחקת. זה קשה אך אפשרי!

שגרה טובה ושבת שלום!

לשאלות הערות ומחשבות על הפעולה – שלחו לנו הודעה באינסטגרם או בטיקטוק של חדר השאלות!